reklama

Rakurs

Každý vidí veci tak trošku z iného uhla. Občas sa mi stáva, že môj uhol pohľadu sa zmení a vytriezvie vtedy, keď to všetko napíšem, rozpíšem a upravím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nedáva to žiadny zmysel. Už je to týždeň a ja len čakám. V piatok ma chcel ešte vidieť a odvtedy sa neozval. A ja naivne čakám, že predsa len aspoň napíše „ahoj, ako sa máš?“.
Pravdepodobne (slovo pravdepodobne je utešujúcim prvkom) už má ďaľšiu, ktorej hovorí všetky tie bludy. Znova sa to posralo a ja neviem, či sú oni na hlavu alebo je to všetko moja chyba. 

 Cez víkend som nerobila nič iné len som ležala v posteli, pozerala filmy a jedla. Hotová Bridget Jones. V nedeľu ma ale kamarátka vytiahla na kávu. Nechcelo sa mi. Bola som úplne zlenivená, bola mi zima, a tak ďalej, ale nejako sa mi podarilo vstať a dostať sa do kúpeľne. Ostatné už išlo samo. 

„Vyzeráš strašne!“, povedala mi Lucia hneď z príchodu.
„Díky.“
„No, čo sa to stalo?“
„Však som ti to písala už.“
„"Slečna zlomené srdce". Ale povedz v skratke ešte raz.“

 Cestou do kaviarne som jej teda v „skratke“ podala celý príbeh. Ako som tak počúvala samu seba, bolo mi najskôr do smiechu, potom do plaču a nakoniec som sa za seba hanbila. Až vtedy mi úplne došlo aká som hlúpa a naivná.

„Trochu sa na seba hnevám.“, povedala som.
„Prečo zas?!“, opýtala sa ma Lucia krútiac hlavou.
„Neverila som mu a bolo mi jedno čo hovorí, lebo som vedela, že sú to len slová a nič z toho nie je myslené úprimne. Potom som si povedala, že nemôžem večne žiť v tej mojej paranoji a analýze každého slova. Dala som sa do toho celá a rovnako ako s Adrianom som padla na hubu.“
„Určite. Hneď si z neho bola mimo moja.“, odpila si z kávy a dodala: „Mať tak tvoje problémy.“
„Ja viem, že ťa to už nebaví počúvať...“
„Nie, nebaví. Pretože je to stále o tom istom. Je to všetko v tebe. Ty sa stále bojíš niečoho a ono sa to vždy ako zázrakom stane. Privolávaš si to. A to, že si vyberáš podobné typy je tiež dosť dôležité.“
“Tak čo mám robiť? Ja som sa snažila...“
„Hovno si sa snažila! Všetko bolo plné Pána Výborného. Však ty si o ničom ani nerozprávala. Zavolal a pribehla si ako poslušný psík. Vôbec si ťa nevážil, neváži a nikto si ťa nikdy vážiť nebude, keď budeš mať takýto prístup.“, povedala to až nahnevane. Pripmínala mi v tom momente moju matku.
„Ty máš čo hovoriť!“, oborila som sa na ňu. Bol to taký zúfalý protiútok.
„Na čo narážaš?“, spýtala sa Lucia zapaľujúc cigaretu.
„Na to, že spávaš s kadekým.“
„A? Lenže, ja od nich nečakám, že si ma budú važiť a milovať ma. A vôbec, nenamotávam sa. Ja si užijem , využijem a idem ďalej.“
„Raz dostaneš po nose.“
„Je to možné. Ale aspoň sa nechovám tak detinsky ako ty. Nabudúce si najprv vyrieš vzťah a až potom vlez do postele!“
„Asi máš pravdu.“
„Na druhej strane, neviem si ťa predstaviť bez týchto tvojich nálad.“
„Čo?“
„Jednoducho, neviem si predstaviť, že budeš s niekým riešiť a nebudeš mať tie svoje paranoje. Ty to podľa mňa potrebuješ. Vieš, to je ako, keď nejaká opustí chlapa pretože ju mláti a nový ju možno zmláti ešte viac.“
„To je blbosť. Nepotrebujem to.“
„Ale tak trosičku áno.“, povedala a zasmiala sa.

 Keď som prišla domov premýšľala som nad tým, čo mi Lucia hovorila. Mala vo veľa veciach pravdu. Hlavne v tom, že som sa chovala ako krava bez hrdosti. Naivne som si myslela, že ma bude rád, ale akosi to nevyšlo.
 Pustila som si Amy Winehouse, plakala som a potom som zaspala. Zobudilo ma zvonenie telefónu. Kamarát ma volal na pivo. Povedala som si, prečo nie. Išli sme klasicky do krčmy na sídlisku pretože sa nám nechcelo nikam inam. Je tam lacno, príjemne a v prípade, že sa opijeme viac ako sme chceli, nemáme to ďaleko domov.

„Ako sa máš ty stoka?“, spýtal sa ma Juraj.
„Na hovno.“
„Keď si sprostá, tak tam máš.“
„Áno...tam máš!“, znova som sa rozplakala.
„Joj nie. Neplač. Prosím ťa. Ser na neho!“
„Nemôžem za to.“
„Tak plač no. Čo ti mám na to povedať. Si krava!.“
„Viem! Už mi to neopakuj!“
„No dobre no...“
„Prečo ma tak odrbal? Načo? Však môže mať v podstate každú na ktorú ukáže. Načo ma balamutil tými kravinami? Robí si nejaký prieskum, či zbierku?“
„Ja neviem. Nevar si už!“
„Nedá sa na to nemyslieť.“

 Dopila som pivo a odišla som. Chcela som ísť domov, ale namierila som si to do mesta. Sadla som si k baru a objednala si pivo a rum.

„To myslíš vážne?“, opýtal sa ma čašník.
„Hej.“
„To vyzerá na vážnu situáciu alebo zlomené srdce.“
„Zlomené srdce nie je vážna situácia?“, opýtala som sa.
„Ani nie. Ľudia prichádzajú a odchádzaujú. Netreba si to tak brať. Koľko máš rokov? Ak sa smiem spýtať.“
„Dvadsaťjeden.“
„No moja, takých ešte bude. Čo sa stalo?“
„Chceš sa hrať na čašníka z amerických filmov, čo utešujú hostí?“
„No skúsim.“, zasmial sa a krásne sa na mňa pozrel. Mal pekné oči. Také milé, dobrácke.
„Máš nejaké umelecké sklony? Teda, tvoríš niečo?“, pozrela som sa na neho a on sa rozosmial.
„Nie, nie...Nemám.“, smial sa ďalej.
„Nesmej sa!“
„No rozkaz. Tak povieš mi čo sa stalo?“
„Možno. Po pár rumoch to pôjde samo.“

 Otočila som prvý rum. Až ma striaslo. Fuj! Neviem prečo to pijem. Asi len preto, že pekne vonia. Bez slova mi nalial ďaľší.

„Ten je na mňa.“, povedal.
„Nedbám. Dík.“

 Ďaľší rum prišiel o pár minút. Už som bola nalomená. Po štvrtom som sa poobzerala po podniku. Bolo tam poloprázdno. Krása. Pár zlomených ľudí v rohu. Mala som chuť sa k nim pridať, tak som kopla ďaľší poldecák. Pomaly som vstala, zobrala som si veci, zapálila si a zamierila som k partii v rohu. Zakopla som (nič nezvyčajné, stáva sa mi to aj za triezva). Ako som sa blížila k stolu zakopla som znova. Keď som sa stabilizovala, pohľad mi padol na pouličnú lampu a chvíľu som sa na ňu dívala. Počas tých pár sekúnd som si premietla v hlave niekoľko momentov a išla som k dverám. Otočila som sa k baru. Čašník sa na mňa usmial a ja som úsmev opätovala. Zakývala som mu a zavolala som si taxík.







Silvia Vaňová

Silvia Vaňová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu